24 lutego 2024

Jak zamówić opakowania dla swojej marki przez internet? 

3 min read
internetowe opakowania

Nie da się ukryć, że to właśnie opakowanie jest jednym z kluczowych elementów akcji posprzedażowych i swoistą reprezentacją własnej marki. Dlatego też każdy przedsiębiorca, który opiera swoją działalność na sprzedaży produktów, powinien oferować swoim klientom możliwie jak najlepsze opakowania. Co więcej, taka inwestycja może pomóc nie tylko w brandowym rozwoju firmy, ale również w optymalizacji kosztów biznesowych. Zapraszamy do lektury!  

Biznes e-commerce a wybór opakowania

Wielu producentów zapomina o tym, jak ważne w sprzedaży produktu jest jego opakowanie. Tyczy się to nie tylko sklepów stacjonarnych, ale także internetowych. Klient zazwyczaj dosłownie “kupuje oczami”, co oznacza, że na wizualny aspekt sprzedażowy powinno się położyć mocniejszy nacisk. Wybór opakowania musi zależeć od typu produktu i danej branży. Przykładowo, w branży chemicznej czy spożywczej przydatne stają się opakowania wykonane z polipropylenu (tworzywa sztucznego, które słynie z wytrzymałości i trwałości). Jednym z nich jest wiadro 20l – wyrób, który może być barwiony według zamówienia klienta. Wiadro 20l (sprawdź tutaj: https://www.plast-box.com/wiadro-okragle-11-2000-bis3/) wykonano z surowców dopuszczonych do kontaktu z żywnością. Jego okres przydatności wynosi aż do 12 miesięcy. 

To oczywiście tylko jeden z przykładów. Opakowanie musi spełniać oczekiwania klienta — powinno być wytrzymałe, solidne i bezzapachowe (kolejna z zalet polipropylenu). Pojemniki PP można z powodzeniem brandować, a potem pakować w nie leki, tekstylia, żywność i nie tylko. W przypadku handlu elektronicznego ma to kluczowe znaczenie, bo konsument ma być nie tylko zadowolony, ale także skłonny do zapamiętania nazwy firmy i polecenia jej w przyszłości. 

Jak zamówić opakowanie drogą online?

Najpierw należy wykonać gruntowny research i zaznajomić się z ofertą poszczególnych firm, które takie opakowania produkują. Następnie trzeba dostosować swój wybór do konkretnego produktu. Inne opakowanie kupimy, jeśli sprzedajemy sprzęt komputerowy czy gadżety elektroniczne, a inne w przypadku handlu lekami czy żywnością. Należy tutaj pamiętać, że choć pozytywne doświadczenia klienta są na pierwszym miejscu, to koszt opakowania powinien odpowiadać założonemu budżetowi.  

Dlatego też w wielu sytuacjach rekomenduje się opakowania wykonane z polipropylenu — są tanie w produkcji, a jednocześnie wytrzymałe i mogą zostać poddane recyklingowi. Swoją drogą, opakowania przyjazne środowisku to z całą pewnością dobry krok ku temu, by zainteresować grono klientów, dbających o ekologiczne rozwiązania.  

Wybór opakowania a jakość produktu

Nie jest tajemnicą, że podczas sprzedaży internetowej, to właśnie szybka i skuteczna wysyłka jest kluczem do sukcesu. Dostarczony produkt powinien spełniać oczekiwania klienta, a opakowanie musi wytrzymać podczas transportu. Wybrane opakowanie powinno też być łatwe w napełnianiu, składaniu, zamykaniu itd. I nie ma tu znaczenia, czy wybierzesz zwykły pojemnik, czy wiadro 20l – zasady są dokładnie takie same. Po zweryfikowaniu jakości opakowania i przeprowadzeniu testów możesz zlecić jego brandowanie i złożyć hurtowe zamówienie.

Dodaj komentarz

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.